تور چين تور چين

آژانس مسافرتی آهوبال

تور چين

 


تور چين
چين لقب پرجمعيت‌ترين كشور دنيا را دارد و با پايتخت خود پكن (بيجينگ) در آسياي شرقي است. اين كشور با تمدني چندهزارساله، مناظر و چشم‌اندازهاي ديدني، آثار تاريخي فراوان و شهرهاي مدرن خود همواره مورد توجه گردشگران بوده است. شهرهاي معروف چين شامل، پكن، شانگهاي، گوانجو، شنزن، چنگدو، ووهان، تيانجين و شيان هستند. چين طبيعتي زيبا، مردمي سخت‌كوش، ميراثي ارزشمند از تمدن بشري، غذاهايي عجيب و آب و هوايي مرطوب و دل‌انگيز دارد.

در اين كشور مي‎توانيد به بازديد از معابد بودايي شگفت‌انگيز، برج‌هاي سربه فلك كشيده، جذاب‌ترين مناطق توريستي دنيا، كاخ‌هاي عظيم و تاريخي، حيات وحش و گونه‌هاي متنوع آبزيان برويد. در تور چين مي‌توانيد با تمدن چندهزارساله اين كشور آشنا شويد و از نزديك نظاره‌گر آيين بودايي و ساير مراسمات سنتي چين باشيد. همچنين مي‎توانيد در حال گشت و گذار و پياده روي در خيابان نانجينگ شانگهاي، غذاهاي عجيب و خياباني را امتحان كنيد. بنابراين اگر دوست داريد به شهر شگفت‌انگيز چين سفر كنيد، مي‎توانيد تور خود را از آژانس گردشگري آهو بال تهيه كنيد و براي اطلاع از نرخ تور چين، با كارشناسان اين مجموعه تماس بگيريد.

 


شهرهاي توريستي و پرجاذبه در چين كدامند؟
در تور چين شما مي‎توانيد به مهم‌ترين شهرهاي اين كشور سفر كنيد و در قالب تور تركيبي چين، به گردشگري در چندين شهر مختلف و مهم بپردازيد.

پكن يكي از بزرگ‌ترين شهرهاي چين و پايتخت آن است. نام اصلي پكن در زبان ماندارين (زبان رسمي در چين)، بيجينگ (Beijing) است. برخي از مهمترين جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي چين، مانند ديوار چين، كاخ تابستاني، معبد آسمان (بهشت)، ميدان تيان‌آنمن و ... در اين شهر هستند و تاريخ باستاني اين كشور آسياي شرقي را به تصوير مي‎كشند. تور پكن يكي از محبوب‌ترين تورهاي چين است كه در تمام طول سال برگزار مي‎شود.

بزرگترين شهر كشور چين، شانگهاي است كه پرجمعيت‌ترين شهر در جهان نيز شناخته مي‎شود. اين شهر داراي ساختمان‌هاي بلند و برج‌هاي بسياري است، به همين خاطر لقب شهر آسمان‌خراش‌ها را به خودش اختصاص داده است. در اين شهر نيز مي‎توانيد جاذبه‌هاي گردشگري شگفت‎انگيزي همچون برج مرواريد شرقي (نماد مدرنيته شانگهاي)، باغ يو، معبد سنگ يشم و ... را ببينيد. در شانگهاي خيابان‌هاي لوكس و معماري‌هاي خاصي را مشاهده خواهيد كرد. اما اين شهر نيز اصالت و ساختار سنتي‌اش را در برخي از نقاط خود حفظ كرده است. در تور شانگهاي شما مي‎توانيد به طور دقيق به بررسي اين شهر و گردشگري در مكان‌هاي جذاب آن بپردازيد.

گوانجو نيز يكي از شهرهاي بزرگ چين است كه به عنوان قطب تجاري اين كشور شناخته مي‎شود. اين شهر از ديرباز به عنوان يك شهر تجاري براي امپراطوران چين بوده و اغلب نمايشگاه‌هاي تجاري نيز، هر ساله در اين شهر برگزار مي‎شوند. شما با تور نمايشگاهي گوانجو مي‎توانيد به بازديد از نمايشگاه و همچنين گردش كوتاهي در شهر بپردازيد. گوانجو مدت‌ها مستعمره انگليسي‌ها، ژاپني‌ها و پرتغالي‌ها بوده اما به رشد خود ادامه داده و هم اكنون جزو شهرهاي مهم اقتصادي در جهان است. علاوه بر اهداف مرتبط با تجارت، در اين شهر مراكز تفريحي و جاذبه‌هاي گردشگري بسياري نيز وجود دارد كه از جمله آن‌ها مي‎توان به برج كانتون، پارك كروكوديل‌ها، برج ماكائو و جزيره شاميان اشاره كرد.

 


قيمت تور چين به چه عواملي بستگي دارد؟
نرخ تور چين وابسته به عوامل متعددي همچون زمان سفر شما، نوع هتل رزرو شده، كلاس پروازي، مقاصدي كه انتخاب مي‌كنيد و مدت اقامتتان است. تورهاي چين به صورت تركيبي نيز برگزار مي‎شوند و شما بايد براي بازديد از مقاصد بيشتر در قالب اين تورها، هزينه بيشتري بپردازيد. مقاصدي همچون پكن، شانگهاي و گوانجو، عمدتا در تورهاي تركيبي چين گنجانده مي‎شوند. اما تور شنزن، تور شيان، تور گويلين، تور پكن، تور آلماتي و ... نيز برگزار مي‌شوند. از طرفي رزرو هتل با وعده‌هاي غذايي، نوع خدماتي كه تور ارائه مي‎دهد، خارجي يا داخلي بودن پرواز، ترانسفر فرودگاهي براي رفت و برگشت، تور ليدر فارسي زبان، بيمه مسافرتي، گشت شهري و ارائه سيمكارت، همگي بر روي قيمت تور چين تاثير گذارند. البته تور ارزان چين و يا تورهاي لحظه آخري چين نيز با قيمت كمتري ارائه مي‎شوند و شما با آفر تور چين مي‎توانيد از تخفيف‌هاي بسياري برخوردار شويد.

هزينه تور چين شامل ويزا و پرواز نيز مي‎شود. به عنوان مثال ايرلاين ماهان و چين جنوبي از تهران به مقصد چين پروازهايي را انجام مي‎دهند كه قيمت متفاوتي دارند. همچنين بايد 105 دلار بابت درخواست ويزاي 1 ماهه توريستي چين بپردازيد. براي اطلاع از قيمت‌هاي به روز تور چين، مي‎توانيد به وبسايت آژانس گردشگري آهو بال مراجعه كنيد.

 


بهترين مقاصد گردشگري و جاذبه‌هاي چين
اگر با تور چين به اين كشور آسيايي زيبا سفر مي‎كنيد، مي‎توانيد در گشت‌هاي شهري به بازديد از جاذبه‌هاي زير بپردازيد:

ديوار چين در پكن
شهر ممنوعه در پكن
معبد بهشت در پكن
باغ يو در شانگهاي
جزيره شاميان در گوانجو
برج مرواريد شرقي در شانگهاي
منطقه چايم لانگ در گوانجو
برج كانتون در گوانجو
معبد سنگ يشمي بودا در شانگهاي
ديزني‌لند در شانگهاي
ميدان تيان‌آنمن در پكن
كاخ تابستاني در پكن
كارخانه سنگ يشم در پكن
كارخانه ابريشم در پكن
 


چگونه ويزاي چين را بگيريم؟

شما بايد براي اخذ ويزاي توريستي چين به سفارت، كنسولگري و يا مركز درخواست ويزا (كارگزاري‌) در محل سكونت خود مراجعه كنيد. اما ممكن است در روند اخذ ويزاي چين دچار مشكل شويد و يا اشتباه كنيد. بنابراين توصيه ما به شما اين است كه مدارك لازم را به آژانس گردشگري آهو بال ارائه دهيد تا كارشناسان آن، تمامي مراحل دريافت ويزاي توريستي چين را برايتان بدون دردسر انجام دهند. به طور كلي مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي چين عبارتند از:

اصل پاسپورت متقاضي با حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه براي چسباندن ويزا
2 قطعه عكس 6×4 رنگي تمام رخ با پس زمينه سفيد كه اخيرا گرفته شده باشد
گواهي تمكن مالي به مبلغ (حداقل 35,000,000 تومان براي هر نفر)
فرم تكميل شده درخواست ويزاي چين به همراه بيمه مسافرتي
توجه داشته باشيد كه درخواست ويزاي چين را حتما يكماه زودتر ارائه دهيد، زيرا پردازش ويزاي توريستي چين يك هفته طول مي‎كشد و از طرفي براي جمع‌آوري مدارك مورد نياز، بايد زمان كافي داشته باشيد. ويزاي چين با اعتبار 1 ماهه براي متقاضيان صادر مي‌شود و نبايد اقامت آن‌ها بيشتر از حد مجاز باشد.

 


چه موقع از سال بهترين زمان براي سفر با تور چين است؟
بهترين زمان سفر به چين به هدف شما و سليقه‌تان بستگي دارد. به عنوان مثال اگر هدف شما تفريح و گشت و گذار است، بايد فصل پاييز و بهار را انتخاب كنيد، زيرا آب و هوا نه زياد گرم و نه چندان شرجي است. اگر هدف شما بازديد از نمايشگاه‌هاي چين است، بايد در زمان برگزاري نمايشگاه‎ها كه عمدتا در مهر و آبان ماه هستند، به چين سفر كنيد.

اگر آب و هوا براي شما اهميت دارد، بهترين زمان سفر به چين، از اوايل مهر تا آخر آذر ماه است. همچنين اگر بودجه زيادي نداريد و مي‎خواهيد هزينه‌هاي اقامت و پروازتان را كاهش دهيد، زمستان بهترين فصل براي سفر شما خواهد بود. در نهايت اگر براي خريد به چين سفر مي‌كنيد، فصل بهار و يا اواخر زمستان كه سال نو چيني برگزار مي‎شود، انتخاب مناسبي است. توجه داشته باشيد كه در زمستان، چين آب و هواي سر و باراني دارد. بنابراين جمعيت گردشگران كاهش مي‎يابد و قيمت تور چين نيز به كمترين حد خود مي‎رسد. اما اگر در فصول پرگردشگر به اين كشور سفر كنيد، بايد هزينه بسيار بيشتري را بپردازيد.

 


در تور چين چه خدماتي ارائه مي‎شود؟
بسته به آژانس مسافرتي مورد نظرتان و همچنين هزينه‌اي كه براي پكيج مسافرتي خود پرداخت مي‏كنيد، خدمات مشخصي را نيز دريافت خواهيد كرد. از آنجايي كه اغلب تورهاي چين به صورت گروهي برگزار مي‌شوند، شما امكان تغيير اين خدمات را نخواهيد داشت. برخي از مهمترين خدماتي كه در تور چين ارائه مي‎شود عبارتند از:

گشت شهري
بيمه مسافرتي
تور ليدر فارسي زبان
اخذ ويزاي توريستي چين
ترانسفر فرودگاهي و نمايشگاهي
رزرو بليط رفت و برگشت هواپيما
رزرو اقامت در هتل‌هاي 3 تا 5 ستاره به همراه صبحانه
و...
 


چه ايرلاين‌هايي پروازهاي چين را انجام مي‌دهند؟
در سفر با تور چين به مقصد پكن، بهترين پروازهايي كه در دسترس شما هستند، پروازهاي مستقيم شركت هواپيمايي ماهان (Mahan Air Airlines) ، پروازهاي شركت هواپيمايي ايران اير (Iran Air Airlines) و پروازهاي شركت هواپيمايي جنوب چين (چاينا ساترن) China Southern Airlines مي‎باشند. اين پروازها از تهران به پكن (بيجينگ) انجام مي‌شوند و در فرودگاه بين‎المللي بجينگ به زمين مي‌نشينند.

اگر مي‎خواهيد با تور شانگهاي چين همراه شويد، تنها پروازهاي مستقيم از تهران به شانگهاي، توسط شركت هواپيمايي ماهان Mahan Air Airlines انجام مي‌شود. اين پروازها در فرودگاه بين‌المللي پودونگ در شانگهاي به زمين مي‌نشينند.

اگر هم از تور گوانجو استفاده مي‎كنيد، بايد بگوييم كه پروازهاي شركت هواپيمايي ماهان در اختيار شما خواهد بود. اين پروازها در فرودگاه بين‌المللي بايون به زمين مي‌نشينند.

شركت هواپيمايي ماهان تنها شركتي است كه پروازهاي مستقيم را از ايران به چين انجام مي‎دهد. بنابراين اغلب مسافران ترجيح مي‎دهند كه با ايرلاين ماهان به چين سفر كنند. پروازهاي رفت هواپيمايي ماهان از تهران به مقصد پكن در روزهاي يكشنبه، سه شنبه و جمعه بوده و زمان حركت اين پروازها از فرودگاه امام خميني، رأس ساعت 19:30 است. مدت زمان پرواز تهران - پكن نيز 6 ساعت و 50 دقيقه است.

پروازهاي برگشت شركت ماهان از پكن به مقصد تهران نيز در روزهاي يكشنبه، سه شنبه و پنجشنبه است و زمان حركت آن‌ها، رأس ساعت 00:40 از فرودگاه پكن است.

 


اطلاعات مهم درباره تور چين
جمهوري خلق چين به عنوان پرجمعيت‌ترين كشور جهان است. پايتخت آن در زبان ماندارين «بيچينگ» است ولي در زبان فرانسوي «پكن» ناميده مي‎شود. اختلاف زماني بين ايران و چين 4:30+ است. براي پرواز از فرودگاه امام خميني تهران به مقصد پكن، بايد 6 ساعت 50 دقيقه در هواپيما باشيد و تور هوايي چين تنها گزينه در دسترس ايرانيان است. واحد پول رايج در چين «يوان» است و مردم اين كشور با زبان چيني (ماندارين) صحبت مي‎كنند. لازم به ذكر است كه مردم چين اغلب نمي‌توانند به زبان انگليسي صحبت كنند. همچنين در چين چند مذهبي رايج است ولي مردم عمدتا پيرو دين بودايي هستند.


منبع : تور چين


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/24 ساعت: ۱۳ توسط:ahoobal :